Buclucașul ”Olaf” a lăsat Consiliul județean în ceață Buclucașul ”Olaf” a lăsat Consiliul județean în ceață
Prezența recentă a unor inspectori din cadrul pomposului OLAF (Oficiul European de Luptă Antifraudă) a lăsat descumpănită conducerea Consiliului Județean Caraș-Severin. Inspectorii n-au prea... Buclucașul ”Olaf” a lăsat Consiliul județean în ceață

Prezența recentă a unor inspectori din cadrul pomposului OLAF (Oficiul European de Luptă Antifraudă) a lăsat descumpănită conducerea Consiliului Județean Caraș-Severin. Inspectorii n-au prea fost comunicativi, au cerut documentele vizând proiectul european în urma căruia forul județean a comandat un vaporaș menit a efectua curse ”de plăcere” pe lângă ambele maluri ale Dunării, în zona Moldova Nouă, plecând dintr-un mic port amenajat la Pojejena. Este un vis mai vechi al Consiliului județean, de a avea un astfel de vaporaș dar acest vis s-a izbit de tot felul de piedici. Cei de la OLAF au întrebat doar, potrivit directorului din CJ, Victor Naidan, care a susținut o conferință de presă în acest sens, unde sunt obiectivele de la Moldova Nouă. Acolo, se pare că au vizitat portul, catamaranul, proiectuld e plajă al primăriei și o pensiune din zonă. Naidan a încercat să acrediteze ideea că aceste controale nu vin decât în urma unor sesizări și că este primul proiect european din multele derulate în Caraș-Severin, care a avut o asemenea ”onoare”. Pornind de la niște zvonuri vehiculate în presă, inspectorii ar fi vrut să vadă dacă nu cumva s-a achiziționat un catamaran vechi pe banii pentru unul nou. Naidan a exclus această posibilitate, prezentând un set de fotografii din timpul construirii vaporașului, în șantierul de la Orșova. Asta aș putea și eu confirma, fără să iau apărarea CJ, pentru că vorbisem la un moment dat cu directorul șantierului, pentru a vedea în ce stadiu se află lucrările.

Din păcate, catamaranul, așa cum spuneam la început, a navigat doar prin furtunile birocrației, pentru că nu a apucat să efectueze prea multe curse. Consiliul județean, care avea constituită o societatea comercială intitulată Eoliana, a decis să opereze catamaranul prin intermediul acesteia, încercând o majorare de capital cu 150.000 de lei. Numai că totul s-a izbit de Oficiul Concurenței, care a considerat că acest transport fluvial de agrement încalcă legile concurenței, fapt surprinzător, spune Naidan, pentru că e singurul vaporaș din zonă. Pe această logică, Instituția Prefectului a atacat și ea în contencios această majorare de capital. În final, societatea Eoliana a primit acești bani sub formă de ajutor de minimis. Cu toate astea, ambarcațiunea Consiliului județean rămâne la cheu, deocamdată. Consiliul Județean va pune pe SEAP o licitație pentru orice operator român și străin care ar vrea să opereze cu catamaranul de la Pojejena.  

DB  

Daniel Botgros

Daniel Botgros

Ziarist profesionist din 1990. Activitate jurnalistică la publicaţiile Tinerii, Timpul, Jurnalul Naţional, Evenimentul Zilei, Sud-Vestul, Măsura, Ziua de Vest. Redactor la televiziunea Terra Sat, redactor şi realizator de emisiuni la Radio România Reşiţa, realizator de emisiuni la Banat TV. Activităţi în domeniul PR. Autor a patru volume, de proză, reportaj şi eseu și al unui volum de jurnalism. Studii de jurnalism şi comunicare.

%d blogeri au apreciat: