Pe ruinele dezinteresului general, tinerii relansează inteligent bimilenara stațiune Băile Herculane Pe ruinele dezinteresului general, tinerii relansează inteligent bimilenara stațiune Băile Herculane
Un grup inimos, constituit într-o asociație, exponentă a societății civile, face uimitor de multe lucruri bine pentru Băile Herculane. Grupați în jurul Grupului craiovean... Pe ruinele dezinteresului general, tinerii relansează inteligent bimilenara stațiune Băile Herculane

Un grup inimos, constituit într-o asociație, exponentă a societății civile, face uimitor de multe lucruri bine pentru Băile Herculane. Grupați în jurul Grupului craiovean Bacolux, cel care a preluat și modernizat hotelurile Afrodita și Diana, aducându-le la patru stele și relansând puternic serviciile de tip spa, tinerii de la asociația Pro Turism Herculane, sunt deja la cel de-al patrulea eveniment de relansare a turismului în stațiune și de refacere a imaginii, de multe ori degradate, a bimilenarei stațiuni. Organizate de regulă primăvara și toamna, conferințele naționale ale asociației se bucură de un real succes, pentru că, de fiecare dată sunt invitate personalități din diverse domenii care au legătură cu turismul sau tratamentul balnear. Ediția a patra, cea desfășurată la sfârșitul săptămânii trecute, la Hotelul Afrodita, a pus din nou pe harta interesului public, Băile Herculane și posibilitățile. Intitulată de data aceasta „Băile Herculane, mai mult decât apă – Resurse și Sănătate”, manifestarea devine o tradiție. Conferințele de până acum au reunit specialiști din turism, medicină, din mediul economic dar și autorități, în demersurile de a valorifica potențialul acestei stațiuni și a factorilor săi naturali. Conferința Națională „Băile Herculane, mai mult decât apă – Resurse și Sănătate”  și-a propus să dezbată tendințele în dezvoltarea segmentului de balneo în Europa și a proiectelor aflate în acest moment în desfășurare, în același timp aducând față în față oamenii care să ofere soluții noi.

,,Ne-am propus să aducem în discuție moștenirea istorică și culturală a acestui loc, precum și modul în care balneologia din România se aliniază standardelor europene. În acest sens, în cadrul conferinței urmează să fie prezentat proiectul internațional Pe urmele romanilor. Un proiect inovator ce propune turiștilor din Europa, și numai, să urmeze drumul parcurs de soldații romani în misiunea lor de expansiune și să descopere locurile fascinante întâlnite în acest drum. Putem spune cu mândrie că unul dintre punctele acestui traseu este Băile Herculane și spa-urile cu apă termală de aici”, a spus Marinela Badea, Președinte Asociația Pro Turism Herculane.

 Proiectul a fost să fie prezentat de către Tobias Bielenstein, director de marketing și co-proprietar al Europe Spa, Germania. Tobias Bielenstein s-a specializat în economie și brand management în Bonn, Stockholm, Berkeley și Haga, fiind în prezent vicepreședinte al International Brand and Reputation Community. Parte din subiectele puse în discuție de către acesta în cadrul evenimentului fiind marketingul balnear.

”Suntem convinși că prezentarea domnului Bielenstein a fost utilă tuturor hotelierilor din segmenul balneo. Proiectul este unul deosebit pentru Băile Herculane iar experiența dânsului în branding ne ajută să transmitem și mediului nostru de afaceri câteva traiectorii noi. Proiectele de promovare inițiate de asociație sunt numeroase, printre ele, în paralel cu evenimentul, asociația este reprezentată la prima ediție a Târgului de Produse Românești din Dublin. Ne prezentăm pe o piață irlandeză unde nici o agenție de turism nu vinde pachete pentru România și unui public ce nu a auzit despre frumusețea sau istoria acestor locuri. Considerăm că este de datoria noastră să încercăm să deschidem noi drumuri și să facem minunile naturale ale acestei zone cât mai cunoscute. (de altfel, în timpul conferinței s-a intrat în legătură directă, prin Skype, în Irlanda, cu reprezentanta asociației Pro Turism Herculane, n.n.). Conferința q prezentat segmentului medical felul în care arată astăzi bazele de tratament de aici și pune în dezbatere curele bazate atât pe factori naturali cât pe tehnologia modernă aflată acum în Băile Herculane. De asemenea, așa cum știți, am vorbit despre proiectul Love Herculane, ce cuprinde o serie de demersuri și evenimente de promovare a stațiunii atât în țară cât și peste hotare”, a spus și  Laura Pătru, PR Event.

Partea medicală a conferințeia fost reprezentată de președintele Societății Române de Reabilitare Medicală, conferențiar dr. Adrian Bighea, șef al Clinicii de Fizioterapie al Spitalului Județean Craiova. Demersurile, spun organizatorii, continuă pentru identificarea celor mai eficiente metode de dezvoltare a zonei, promovarea valorilor locale, dezvoltarea de programe noi atât pe partea de turism cât și pe segmentul de sănătate, un segment aflat mereu în schimbare, unde furnizorii de servicii trebuie să se adapteze constant. Se dorește, ca prin aceste demersuri să fie perfecționată și dezvoltată colaborarea între operatori de turism, medici și hotelieri, ce au confirmat deja prezența la eveniment și  al căror număr este din ce în ce mai mare.

”Credem cu tărie că putem să construim ceva durabil atâta timp cât toate entitățile implicate se află în dialog și se încearcă în permanență găsirea de soluții. Băile Herculane trebuie să renască din datoria morală față de natură”, susțin reprezentanții Asociației Pro Turism Herculane.

DB

 Sursa foto: romaniaregional.ro

12178254_1255054944520182_1562175099_n 12178289_1255053841186959_452065408_n 12179473_1255053934520283_1777401906_n 12179676_1255055824520094_785666723_n 12181853_1255053814520295_2018534668_n 12182235_1255054987853511_1619227579_n IMG_24102015_145651

 

 

 

Daniel Botgros

Daniel Botgros

Ziarist profesionist din 1990. Activitate jurnalistică la publicaţiile Tinerii, Timpul, Jurnalul Naţional, Evenimentul Zilei, Sud-Vestul, Măsura, Ziua de Vest. Redactor la televiziunea Terra Sat, redactor şi realizator de emisiuni la Radio România Reşiţa, realizator de emisiuni la Banat TV. Activităţi în domeniul PR. Autor a patru volume, de proză, reportaj şi eseu și al unui volum de jurnalism. Studii de jurnalism şi comunicare.

%d blogeri au apreciat: